Vi har samlet række råd om inkasso. Hvad kan du selv gøre for at være sikker på at få betaling for dit arbejde, dit produkt eller din service?
Vi har samlet 5 essentielle (og nemme) ting du selv kan gøre for at være sikker på at få betaling for dit arbejde. Og de 5 råd er selvfølgelig helt gratis.
5 råd om inkasso
- Sørg for at registrere de rette oplysninger om kunden. Så kan du nemmere identificere, hvem kravet skal rettes mod, hvis fakturaen ikke bliver betalt.
- Du må sende alle de rykkere, du orker. Men du må i udgangspunktet kun pålægge rykkergebyr på 100 kr. tre gange i alt pr. ubetalt faktura.
- Du kan pålægge en erhvervsdrivende et kompensationsgebyr på 310 kr. – men kun én gang pr. ubetalt faktura.
- Inden du sender den ubetalte faktura til inkasso, skal du give kunden en betalingsfrist på minimum 10 dage sammen. Det skal du gøre sammen med et varsel om, at der løber yderligere omkostninger på for kunden, når inkassoinddrivelse bliver en realitet.
- Inkassoinddrivelse er effektivt, hvis det bliver gjort rigtigt. Så lad ikke kunden slippe afsted med IKKE at betale. Det er dine penge – og du har ret til dem!
Vil du vide mere om inkassomulighederne?
Har du styr på, hvordan du registrerer en kunde korrekt? Og ved du, hvilken betydning de korrekte oplysninger har for dine muligheder for at inddrive pengene via inkasso, hvis kunden mod forventning ikke betaler? Det har vi samlet mere information om her>>>